GIS ostrzega: nowa, niebezpieczna substancja psychoaktywna MDMB-4en-PINACA

0

W ostatnich sześciu miesiącach na terenie Polski obserwuje się gwałtowny wzrost liczby identyfikacji niebezpiecznej substancji o nazwie MDMB-4en-PINACA – alarmuje Główny Inspektorat Sanitarny. Jej zażycie wiąże się z wysokim ryzykiem zatruć, a także śmierci.

Ze względu na swoją wysoką moc, MDMB-4en-PINACA może stwarzać wysokie ryzyko poważnych zatruć, które w niektórych przypadkach mogą być śmiertelne.

Narkotyk ten może przybierać postać mieszanek do palenia, proszków, kartoników nasączonych substancją, liquidów do e-papierosa.

U osoby po zażyciu MDMB-4en-PINACA mogą wystąpić: halucynacje, paranoja, psychoza oraz agresywne i gwałtowne zachowanie, splątanie, strach, niepokój, zniekształcone postrzeganie czasu, nudności, wymioty, letarg, zaburzenia motoryki, zaczerwienienie spojówek oczu, objawy sercowo-naczyniowe (takie jak nadciśnienie, tachykardia, bradykardia, ból w klatce piersiowej, zawał mięśnia sercowego i udar), drgawki, konwulsje, utrata przytomności, śpiączka.

Główny Inspektor Sanitarny informuje o niebezpieczeństwie związanym z użyciem nowych narkotyków zwanych popularnie „dopalaczami”.

Produkty sprzedawane jako tabletki, proszki, ziołowe mieszanki, jak również liquidy do palenia, często zmieniają skład i stężenie. Użytkownicy często nie są świadomi jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w niesieniu pomocy przez służby medyczne.

(źródło: GIS)

- R e k l a m a - Banki regionalne
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze